Hoe vraag ik eHerkenning aan voor een uitgeschreven organisatie?

Considerations when applying for a deregistered/bankrupt organization:

  • The custodian of books and records is not authorized to sign the application eHerkenning .
  • If no authorized representative is included in the (parent) extract of the Chamber of Commerce, no eHerkenning can be requested.
  • If the organization has not yet been effectively deregistered or dissolved from the Chamber of Commerce, you should apply for a regular eHerkenning .
  • The validity of this type of eHerkenning is one year and is only suitable for logging in at Belastingdienst and/or UWV.
  • The eHerkenning for deregistered organization can only be requested with an e-mail address not already known within Reconi.

What do I need to apply eHerkenning for a deregistered/failed organization?

  • Een recent uittreksel KvK. U kunt hiervoor contact opnemen met de Kamer van Koophandel.
  • A valid form of identification.
  • Er zal een persoonlijke identificatie plaatsvinden, deze zal worden uitgevoerd door middel van een app van onze externe partner AMP Groep. Na het indienen van de aanvraag ontvangt u vanuit AMP Groep een e-mail. Via deze e-mail zult u een link ontvangen om de gratis AMP Groep App te downloaden. Hiermee kunt u uzelf op afstand via de AMP Groep Online Identificatie APP identificeren. 
  • The form intended for deregistered organizations
  • This form should be signed by the authorized representative(s) registered on the CoC extract and sent by mail.

To start the application: click here