Hoe vraag ik eHerkenning aan voor een uitgeschreven organisatie?

Aandachtspunten bij het aanvragen voor een uitgeschreven/failliete organisatie:

  • De bewaarder van boeken en schrijven is niet bevoegd om de aanvraag eHerkenning te ondertekenen.
  • Als er geen bevoegd vertegenwoordiger is opgenomen in het (bovenliggende) uittreksel KvK, kan er geen eHerkenningsmiddel worden aangevraagd.
  • Als de organisatie nog niet daadwerkelijk is uitgeschreven of ontbonden bij de Kamer van Koophandel, dient u een regulier eHerkenningsmiddel aan te vragen.
  • De geldigheidsduur van dit type eHerkenning is één jaar en is enkel geschikt om in te kunnen loggen bij de Belastingdienst en/of UWV.
  • Het eHerkenningsmiddel voor uitgeschreven organisaties kan enkel worden aangevraagd met een e-mailadres dat nog niet binnen Reconi bekend is.

Wat heb ik nodig om eHerkenning aan te kunnen vragen voor een uitgeschreven/failliete organisatie?

  • Een recent uittreksel KvK. U kunt hiervoor contact opnemen met de Kamer van Koophandel.
  • Een geldig legitimatiebewijs.
  • Er zal een persoonlijke identificatie plaatsvinden, deze zal worden uitgevoerd door middel van een app van onze externe partner AMP Groep. Na het indienen van de aanvraag ontvangt u vanuit AMP Groep een e-mail. Via deze e-mail zult u een link ontvangen om de gratis AMP Groep App te downloaden. Hiermee kunt u uzelf op afstand via de AMP Groep Online Identificatie APP identificeren. 
  • Het formulier is bestemd voor uitgeschreven organisaties
  • Dit formulier dient te worden ondertekend door de op het KvK uittreksel geregistreerde bevoegd vertegenwoordiger(s) en per post te worden verstuurd.

Om de aanvraag te starten: klik hier