Wat heb ik nodig om in te kunnen loggen?

Om gebruik te kunnen maken van MijnCertificaten zijn de volgende zaken noodzakelijk:

  • Uw organisatie dient als abonnee geregistreerd te zijn;
  • U dient zelf als contactpersoon van uw organisatie geregistreerd te zijn zodat u bevoegd bent om namens uw organisatie certificaten aan te vragen;
  • U dient bij de Servicedesk aangemeld te zijn voor gebruik van MijnCertificaten;
  • U dient te beschikken over een geldig Persoonlijk PKIoverheid certificaat om in te loggen en uw bestelling te ondertekenen;
  • U dient te beschikken over een PC en webbrowser met internet toegang, waarop uw kaartlezer/USB-stick met bijbehorende software is geïnstalleerd voor gebruik van uw persoonlijk PKIoverheid certificaat;
  • Als alternatief kunt u ook gebruik maken van een Persoonlijk Mobiel certificaat om met uw mobiele telefoon in te loggen op MijnCertificaten en met uw mobiele telefoon bestellingen te ondertekenen.

Controleer of bovenstaande zaken geregeld zijn en of uw software voor gebruik van uw persoonlijke certificaten correct is geïnstalleerd. Mocht dat geen resultaat hebben, neem dan contact op met de Helpdesk.