Inloggen

Hieronder vindt u een overzicht van veel gestelde vragen inzake “inloggen”:

Voor het inloggen met een fiscale eenheid bij Mijn Belastingdienst Zakelijk volgt u graag onderstaande stappen:

Stap 1: Ga naar mijnzakelijk.belastingdienst.nl

Stap 2: Kiest u voor de optie ‘’voor iemand anders’’

Stap 3: klik op “Ik heb een geldige machtiging”

Stap 4: Log in met uw eHerkenningsmiddel

Stap 5: Kies een organisatie die binnen de fiscale eenheid valt.

Stap 6: Klik vervolgens op ‘’Andere volmachten’’.

Stap 7: Kies nu voor ‘’Fiscale eenheid omzetbelasting’’.

Stap 8: U kunt nu het fiscaal nummer invullen van de fiscale eenheid.

LET OP:

Het is op dit moment nog niet mogelijk om met een ketenmachtiging in te loggen namens een fiscale eenheid.

EH1: Het opgegeven emailadres is uw gebruikersnaam. Het bijbehorende wachtwoord ontvangt u (eenmalig) per SMS.


EH2: Het opgegeven emailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt.


EH2+: Het opgegeven emailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt. Na het inloggen met deze gegevens ontvangt u een verificatie code per SMS. Deze code voert u in om in te loggen.


EH3: Het opgegeven emailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt. Na het inloggen met deze gegevens ontvangt u een verificatie code per SMS. Deze code voert u in om in te loggen.


EH4: Bij het inloggen met eHerkenning kiest u bij de vraag “selecteer uw eHerkenningsmiddel” voor de optie “PKIoverheid Certificaat (Betrouwbaarheidsniveau EH4). Hierna selecteert u uw certificaat en voert u vervolgens de pincode van het certificaat in.

Nadat u succesvol bent ingelogd krijgt u de melding dat u geautoriseerd bent. U wordt hierna automatisch geleid naar de beveiligde digitale omgeving van de desbetreffende (overheids)dienstverlener.

Voor het herstellen van het wachtwoord zijn er twee mogelijkheden:

1. Inloggen op Mijn Reconi?

Onder het inlogscherm zult u de optie kunnen selecteren “wachtwoord vergeten”.

2. Nog geen bestaand eHerkenningsmiddel?

Onder het inlogscherm zult u de optie kunnen selecteren “wachtwoord vergeten”.

Nadat u bent ingelogd met eHerkenning kunnen wij u helaas niet verder helpen. Wij kunnen u enkel ondersteunen tijdens het inlogproces. Wanneer het inloggen is gelukt, adviseren wij u om contact op te nemen met de betreffende overheidsdienstverlener, zodat zij u kunnen begeleiden bij het verdere verloop.

Uw wachtwoord moet voldoen aan de volgende vereisten:

Het wachtwoord
– Bestaat uit minimaal 8 tekens
– Bevat minimaal 1 kleine letter [a-z]
– Bevat minimaal 1 hoofdletter [A-Z]
– Bevat minimaal 1 cijfer [0-9]
– Bevat minimaal 1 bijzonder teken: [ – _ ! $ %  ‘ . = / \ : | ? @ [ ] ^ ` { } ~]

Het wachtwoord mag niet:
– Uw gebruikersnaam bevatten
– Gelijk zijn aan één van de laatste 5 wachtwoorden

Bent u uw wachtwoord vergeten of wilt u deze wijzigen? Klik op de volgende link: Wachtwoord vergeten

Er zijn geen kosten verbonden aan de door ons verzonden SMS berichten.

U kunt als gebruiker van een eHerkenningsmiddel inloggen bij diverse dienstverleners. De meest gebruikte inlogpagina’s kunt u vinden via het overzicht van Aangesloten organisaties op eHerkenning.nl. Wanneer u daar zoekt op een organisatie wordt deze in een licht blauw vlak getoond en wanneer u daar op de organisatie klikt opent de betreffende inlogpagina.

Het eHerkenningsmiddel van de huidige gebruiker dient opgezegd te worden via een opzeggingsformulier, omdat de huidige gebruiker anders nog steeds namens de organisatie online kan blijven handelen.

U of een collega van u kan vervolgens een nieuw eHerkenningsmiddel aanvragen, waarbij u of een collega van u als nieuwe gebruiker de inloggegevens ontvangt om te kunnen inloggen.

Naast uw basis eHerkenningsmiddel heeft u ook een machtiging van de desbetreffende organisatie nodig om namens die organisatie te kunnen handelen bij dienstverleners. Zonder machtiging voor een bepaalde organisatie kunt u niet inloggen namens die organisatie.

Ook dient u te beschikken over een machtiging van de desbetreffende dienstverlener om te kunnen inloggen. Indien u niet over de juiste machtiging beschikt kunt u eenvoudig een extra machtiging aanvragen. Hierbij is het belangrijk dat u kiest voor het juiste betrouwbaarheidsniveau die vereist wordt door die dienstverlener.

EH1: Het opgegeven emailadres is uw gebruikersnaam. Het bijbehorende wachtwoord ontvangt u (eenmalig) per SMS.


EH2: Het opgegeven emailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt.


EH2+: Het opgegeven emailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt. Na het inloggen met deze gegevens ontvangt u een verificatie code per SMS. Deze code voert u in om in te loggen.


EH3: Het opgegeven emailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt. Na het inloggen met deze gegevens ontvangt u een verificatie code per SMS. Deze code voert u in om in te loggen.


EH4: Bij het inloggen met eHerkenning kiest u bij de vraag “selecteer uw eHerkenningsmiddel” voor de optie “PKIoverheid Certificaat (Betrouwbaarheidsniveau EH4). Hierna selecteert u uw certificaat en voert u vervolgens de pincode van het certificaat in.

Nadat u succesvol bent ingelogd krijgt u de melding dat u geautoriseerd bent. U wordt hierna automatisch geleid naar de beveiligde digitale omgeving van de desbetreffende (overheids)dienstverlener.

Inloggen kan op verschillende manieren, mogelijk heeft u dit niet via de juiste weg geprobeerd. Zie hieronder wat voor u geldt.

Ik ben nog geen bestaande gebruiker en wil mijn nieuwe aanvraag voortzetten
Wij verzoeken u dan vriendelijk om uw aanvraag te hervatten via deze link.

Ik heb al eHerkenning en wil mijn nieuwe aanvraag voortzetten
Wij verzoeken u dan vriendelijk om uw aanvraag te hervatten via deze link.

Let op:

  • Controleer uw inloggegevens. Er is mogelijk een verkeerde gebruikersnaam of verkeerd wachtwoord gebruikt.
  • Wij adviseren u altijd om alle inloggegevens handmatig in te vullen en niet op te slaan op uw computer (de webpagina kan namelijk verlopen of u maakt dan gebruik van oude gegevens waardoor u een foutmelding krijgt).

Mocht de foutmelding blijven voorkomen, neem dan contact op met onze helpdesk.

Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u op de inlogpagina een nieuwe aanvragen.

U heeft een extra machtiging nodig wanneer u in uw bestaand eHerkenningsmiddel gemachtigd wilt worden om namens een extra bedrijf of vestiging te kunnen handelen.

Ook kunt u een extra machtiging aanvragen voor het toevoegen van toegang tot andere dienstverleners en diensten aan uw eHerkenningsmiddel.

U kunt ook een machtiging aanvragen waarmee u in één keer wordt gemachtigd voor alle diensten op het gekozen betrouwbaarheidsniveau en lager. Ga hiervoor naar de pagina Machtigingen.

Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres dat u bij de aanvraag heeft ingevuld bij ‘E-mailadres gebruiker’.

Sluit alle internetpagina’s en probeer het nogmaals. Controleer hierbij het volgende:

  • Heeft u wellicht een snelkoppeling gemaakt? Gebruik altijd de originele link op de website van de dienstverlener.
  • Heeft u het juiste betrouwbaarheidsniveau van uw inlogmiddel gekozen?
  • Heeft u de juiste gebruikersnaam gebruikt?
  • Heeft u het juiste wachtwoord gebruikt?
  • Heeft u het geprobeerd in een andere browser (Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox etc.) te openen?

Indien u nog steeds niet kunt inloggen neemt u dan contact op met onze helpdesk.

Bent u uw wachtwoord vergeten of wilt u deze wijzigen?

Bestaand eHerkenningsmiddel
Klik op de volgende link: Wachtwoord vergeten

Aanvraag eHerkenningsmiddel
Klik op de volgende link: Wachtwoord vergeten

Wilt u liever direct antwoord op uw vraag?
Klik op de onderstaande button om de chat te starten.