Inloggen

Hieronder vindt u een overzicht van veel gestelde vragen inzake “inloggen”:

Ja, eHerkenning EH3 is geschikt om uw aangifte dividendbelasting te doen. U kunt hiervoor een regulier eHerkenningsmiddel EH3 aanvragen, maar ook het Beperkte Belastingdienst EH3 inlogmiddel is hiervoor geschikt.

Heeft u al eHerkenning maar nog geen machtiging voor Dividendbelasting, dan kunt u een extra machtiging EH3 toevoegen aan uw eHerkenningsmiddel door in te loggen op Mijn Reconi.

Als u reeds beschikt over het Beperkte Belastingdienst EH3 inlogmiddel, dan hoeft u niets toe te voegen aan uw eHerkenningsmiddel. U heeft automatisch toegang en kunt inloggen bij de Belastingdienst voor uw Dividend.

Voor het inloggen met een fiscale eenheid bij Mijn Belastingdienst Zakelijk volgt u graag onderstaande stappen:

Stap 1: Ga naar mijnzakelijk.belastingdienst.nl

Stap 2: Kies de optie ‘’voor iemand anders’’

Stap 3: Klik op “Ik heb een geldige machtiging”

Stap 4: Log in met uw eHerkenningsmiddel.

Stap 5: Kies een organisatie die binnen de fiscale eenheid valt.

Stap 6: Klik vervolgens op ‘’Andere volmachten’’.

Stap 7: Kies nu voor ‘’Fiscale eenheid omzetbelasting’’.

Stap 8: U kunt nu het fiscaal nummer invullen van de fiscale eenheid.

LET OP:

Het is op dit moment nog niet mogelijk om met een ketenmachtiging in te loggen namens een fiscale eenheid.

EH2
Het opgegeven e-mailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt.

EH2+
Het opgegeven e-mailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt. Na het inloggen met deze gegevens ontvangt u een (eenmalige) verificatie code per SMS. Deze code voert u in om in te loggen.

EH3
Het opgegeven e-mailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt. Na het inloggen met deze gegevens ontvangt u een (eenmalige) verificatie code per SMS. Deze code voert u in om in te loggen.

EH4
Bij het inloggen met eHerkenning kiest u bij de vraag “selecteer uw eHerkenningsmiddel” voor de optie “PKIoverheid Certificaat (Betrouwbaarheidsniveau EH4). Hierna selecteert u uw certificaat en voert u vervolgens de pincode van het certificaat in.

Nadat u succesvol bent ingelogd krijgt u de melding dat u geautoriseerd bent. U wordt hierna automatisch geleid naar de beveiligde digitale omgeving van de desbetreffende (overheids)dienstverlener.

Nadat u bent ingelogd met eHerkenning kunnen wij u helaas niet verder helpen. Wij kunnen u enkel ondersteunen tijdens het inlogproces. Wanneer het inloggen is gelukt, adviseren wij u om contact op te nemen met de betreffende overheidsdienstverlener, zodat zij u kunnen begeleiden bij het verdere verloop.

Uw wachtwoord moet voldoen aan de volgende vereisten:

Het wachtwoord:
– Bestaat uit minimaal 8 tekens
– Bevat minimaal 1 kleine letter [a-z]
– Bevat minimaal 1 hoofdletter [A-Z]
– Bevat minimaal 1 cijfer [0-9]
– Bevat minimaal 1 bijzonder teken: [ – _ ! $ %  ‘ . = / \ : | ? @ [ ] ^ ` { } ~]

Het wachtwoord mag niet:
– Uw gebruikersnaam bevatten
– Gelijk zijn aan één van de laatste 5 wachtwoorden

Bent u uw wachtwoord vergeten of wilt u deze wijzigen? Klik op de volgende link: Wachtwoord vergeten

Er zijn geen kosten verbonden aan de door ons verzonden SMS berichten.

U kunt als gebruiker van een eHerkenningsmiddel inloggen bij diverse dienstverleners. De meest gebruikte inlogpagina’s kunt u vinden via het overzicht van “Aangesloten organisaties” op eHerkenning.nl.

Wanneer de huidige gebruiker uit dienst is, is het raadzaam de machtigingen in te trekken zodat deze persoon niet onbedoeld namens de organisatie kan blijven handelen.

Daarnaast kan een eHerkenningsmiddel niet overgenomen worden door een andere persoon, omdat deze persoonsgebonden is. Wij verzoeken u daarom om via deze link een eigen eHerkenningsmiddel aan te vragen.

Mogelijk heeft u niet de juiste machtigingen aangevraagd. U kunt er namelijk voor kiezen om machtigingen voor specifieke dienstverleners/diensten aan te vragen of voor alle dienstverleners/alle diensten. Wij verzoeken u om nogmaals te controleren welke machtigingen u nodig heeft en om eventueel te informeren bij de desbetreffende dienstverlener.

Controleer ook of u de machtigingen heeft aangevraagd voor de organisatie namens welke u wilt handelen. Wanneer u een onjuist of ander KvK-nummer heeft opgegeven tijdens de aanvraag, kan dit ook een ervoor zorgen dat u niet kunt inloggen voor de betreffende dienst.

Wilt u een aanvullende machtiging aanvragen? Klik hier.

EH2
Het opgegeven e-mailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt.

EH2+
Het opgegeven e-mailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt. Na het inloggen met deze gegevens ontvangt u een (eenmalige) verificatie code per SMS. Deze code voert u in om in te loggen.

EH3
Het opgegeven e-mailadres is uw gebruikersnaam. Het wachtwoord heeft u tijdens de aanvraag zelf aangemaakt. Na het inloggen met deze gegevens ontvangt u een (eenmalige) verificatie code per SMS. Deze code voert u in om in te loggen.

EH4
Bij het inloggen met eHerkenning kiest u bij de vraag “selecteer uw eHerkenningsmiddel” voor de optie “PKIoverheid Certificaat (Betrouwbaarheidsniveau EH4). Hierna selecteert u uw certificaat en voert u vervolgens de pincode van het certificaat in.

Nadat u succesvol bent ingelogd krijgt u de melding dat u geautoriseerd bent. U wordt hierna automatisch geleid naar de beveiligde digitale omgeving van de desbetreffende (overheids)dienstverlener.

Inloggen kan op verschillende manieren, mogelijk heeft u dit niet via de juiste weg geprobeerd. Zie hieronder wat voor u geldt.

Ik ben nog geen bestaande gebruiker en wil mijn nieuwe aanvraag voortzetten
Wij verzoeken u dan vriendelijk om uw aanvraag te hervatten via deze link.

Ik heb al eHerkenning en wil mijn nieuwe aanvraag voortzetten
Wij verzoeken u dan vriendelijk om uw aanvraag te hervatten via deze link.

Let op:

  • Controleer uw inloggegevens. Er is mogelijk een verkeerde gebruikersnaam of verkeerd wachtwoord gebruikt.
  • Wij adviseren u altijd om alle inloggegevens handmatig in te vullen en niet op te slaan op uw computer (de webpagina kan namelijk verlopen of u maakt dan gebruik van oude gegevens waardoor u een foutmelding krijgt).

Mocht de foutmelding blijven voorkomen, neem dan contact op met onze helpdesk.

Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u op de inlogpagina een nieuwe aanvragen. Inloggen kan op verschillende manieren, mogelijk heeft u dit niet via de juiste weg geprobeerd. Zie hieronder wat voor u geldt.

U kunt een extra machtiging aanvragen wanneer u:

– een extra organisatie (of vestiging) aan een bestaand eHerkenningsmiddel wilt toevoegen, zodat u daarvoor online kunt inloggen.
extra machtigingen aan een bestaand eHerkenningsmiddel wilt toevoegen, waarmee u bij meerdere dienstverleners/diensten kunt inloggen. Wanneer u bijvoorbeeld in het verleden specifieke diensten heeft aangevraagd, kunt u de machtigingen uitbreiden met extra diensten of met alle diensten zodat u overal op het gewenste betrouwbaarheidsniveau kunt inloggen.

Voor het aanvragen van extra machtigingen, klik hier.

Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres dat u bij de aanvraag heeft ingevuld bij ‘E-mailadres gebruiker’.

Sluit alle internetpagina’s en probeer het nogmaals:

  • Verwijder de cookies
  • Bezoek de website niet vanuit een snelkoppeling; maak gebruik van de originele link
  • Controleer of u beschikt over het juiste betrouwbaarheidsniveau/de juiste machtigingen
  • Controleer uw gebruikersnaam/e-mailadres
  • Controleer uw wachtwoord en vul deze handmatig in (maak geen gebruik van onthouden gegevens)
  • Probeer het met een andere webbrowser (Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox etc.)

Indien u nog steeds niet kunt inloggen neemt u dan contact op met onze helpdesk.

Voor het aanvragen van een nieuw wachtwoord, maak hieronder uw keuze:

Als u wel een bestaand eHerkenningsmiddel heeft, klik hier.

Als u niet een bestaand eHerkenningsmiddel heeft, klik hier.

Wilt u liever direct antwoord op uw vraag?
Klik op de onderstaande button om de chat te starten.