Wat heeft u nodig voordat u met de aanvraag start?

Het FI-nummer van de organisatie.
Het Fiscale nummer waarmee u bekend bent bij de Nederlandse Belastingdienst.

Uw eigen persoonsgegevens (de gebruiker van het eHerkenningsmiddel).
Een eHerkenningsmiddel is persoonsgebonden. De eHerkenningsaanvraag dient te worden gestart met het eigen e-mailadres en eigen mobiele telefoonnummer van de gebruiker van het eHerkenningsmiddel. Later in het proces kan worden gevraagd om een geldig legitimatiebewijs aan te leveren.

Gegevens van de bevoegd vertegenwoordiger van de organisatie (indien niet gelijk aan de gebruiker) 
Tijdens het proces wordt gevraagd om bewijsstukken aan te leveren omtrent bevoegdheid en een geldig legitimatiebewijs.

eHerkenning of Ketenmachtiging voor alle diensten van de Belastingdienst

Omzetbelasting (btw)

Vennootschapsbelasting

Loonheffingen

Verhuurderheffing

Bankrekeningnummers ondernemer

Beheer contactgegevens

Intermediairdienst

Belastingdienst Gegevensportaal

Omzetbelasting voor Fiscale Eenheden


eHerkenning EH3 voor organisaties
zonder

KvK-nummer

 


Organisatie zonder KvK-nummer toevoegen aan uw bestaande middel?


Ketenmachtiging
verstrekken namens organisatie zonder

KvK-nummer

 

Bewijsstukken bevoegdheid

Een eHerkenningsaanvraag moet worden ondertekend door een wettelijk bevoegd vertegenwoordiger. Om de bevoegdheid van de genoemde vertegenwoordiger(s) in de eHerkenning aanvraag te valideren, hebben wij de volgende documenten nodig:

Documenten Bevoegdheidscontrole
Afhankelijk van het type organisatie dienen de volgende documenten te worden aangeleverd:

Samenwerkingsverband voor
Verhuur van vakantiewoningen:
Voor het aantonen van de bevoegdheid van de opgegeven wettelijk vertegenwoordiger dienen de volgende documenten aangeleverd te worden:

    • Brief van de belastingdienst
      Hierin moeten de volgende gegevens staan: Naam, adres en fiscale nummer van het samenwerkingsverband / de maatschap.
    • Een gedeeltelijk of volledige koopovereenkomst
      wordt geaccepteerd als bewijs. Het is essentieel dat specifieke pagina’s worden
      ingediend:
      • Namen van de kopers die de samenwerking zijn aangegaan.
      • De pagina met ondertekening van de koopovereenkomst.

Samenwerkingsverband / Maatschap
Voor het aantonen van de bevoegdheid van de opgegeven wettelijk vertegenwoordiger dienen de volgende documenten aangeleverd te worden:

    • Brief van de belastingdienst
      Hierin moeten de volgende gegevens staan: Naam, adres en fiscale nummer van het samenwerkingsverband / de maatschap
    • Samenwerkingsovereenkomst / Maatschapsovereenkomst
 

Organisaties met buitenlandse registratie
Voor het aantonen van de bevoegdheid van de opgegeven wettelijk vertegenwoordiger accepteren wij de volgende documenten:

    • Brief van de belastingdienst
      Hierin moeten de volgende gegevens staan: Naam, adres en fiscale nummer van de organisatie
    • Oprichtingsakte
    • Statuten
    • Een uittreksel uit het handelsregister waar de organisatie is ingeschreven:
    • Volmacht
    • Lijst van Bestuurders

Let op!
Indien er sprake is van gezamenlijke bevoegdheid dienen deze stukken van de verschillende vertegenwoordigers te worden aangeleverd.

Handtekening controle
Het registratieformulier dient te worden voorzien van een originele met pen gezette handtekening. Een kopie/scan of digitale handtekening met bijvoorbeeld Docusign wordt niet geaccepteerd.

Controle legitimatiebewijs
Voor de validatie van de eHerkenning-aanvraag zijn de volgende identificatiedocumenten toegestaan:

Identificatie gebruiker eHerkenning

Voor de uitgifte van een eHerkenningsmiddel dient de gebruiker te worden geïdentificeerd. Deze identificatie kan op verschillende manieren plaatsvinden:

> Online identificatie via AMP Groep
Indien u als gebruiker bij Reconi een eHerkenningsmiddel aanschaft dan wordt u op afstand met behulp van een app geïdentificeerd. De identificatie wordt uitgevoerd door onze externe partner AMP Groep. Dit kan via de “AMP Groep Online Identificatie APP”, welke u gratis kunt downloaden via de Apple App Store of de Android Play Store.

> Persoonlijk identificatie op locatie via AMP Groep
Het maken van een afspraak voor identificatie in persoon is alleen mogelijk binnen Nederland.

Samenwerkingsverband / Maatschap
Voor het aantonen van de bevoegdheid van de opgegeven wettelijk vertegenwoordiger dienen de volgende documenten aangeleverd te worden:

    • Brief van de belastingdienst
      Hierin moeten de volgende gegevens staan: Naam, adres en fiscale nummer van het samenwerkingsverband / de maatschap
    • Samenwerkingsovereenkomst* / Maatschapsovereenkomst
*Bij samenwerkingsverbanden die zijn opgericht i.v.m. verhuur van een vakantiewoning kan de samenwerkingsovereenkomst worden vervangen door een kopie van de volledige koopovereenkomst.

Organisaties met buitenlandse registratie
Voor het aantonen van de bevoegdheid van de opgegeven wettelijk vertegenwoordiger accepteren wij de volgende documenten:

    • Brief van de belastingdienst
      Hierin moeten de volgende gegevens staan: Naam, adres en fiscale nummer van de organisatie
    • Oprichtingsakte
    • Statuten
    • Een uittreksel uit het handelsregister waar de organisatie is ingeschreven:
    • Volmacht
    • Lijst van Bestuurders

Fiscale eenheid
Voor het aantonen van de bevoegdheid van de opgegeven wettelijk vertegenwoordiger accepteren wij de volgende documenten:

    • Brief van de belastingdienst
      Hierin moeten de volgende gegevens staan: Naam, adres en fiscale nummer van het samenwerkingsverband / de maatschap
    • Samenwerkingsovereenkomst / Maatschapsovereenkomst