Mijn Reconi

Hieronder vindt u een overzicht van veel gestelde vragen inzake “Mijn Reconi”:

In het tabblad “Mijn Middel” kunt u heel eenvoudig uw eHerkenningsmiddel opzeggen. U zegt uw middel op door te klikken op de knop [Opzeggen en intrekken].

Ga naar Mijn Reconi

Indien u machtigingenbeheerder bent kunt u binnen Mijn Reconi machtigingen verwijderen. Door op het prullenbakje achter de machtiging te klikken kunt u deze verwijderen.

Ga naar Mijn Reconi

U kunt de looptijd zelf bepalen in het registratieformulier. De looptijd van uw eHerkenningsmiddel gaat van start op het moment dat wij uw aanvraag hebben verwerkt en u een e-mail ter bevestiging en wachtwoord/pin heeft ontvangen.

Tevens zijn uw machtigingen terug te vinden in “Mijn Reconi” onder “Mijn Machtigingen”.

Ga naar Mijn Reconi

Om een nieuwe gebruiker aan te maken moet de beheerder eerst ingelogd zijn op Mijn Reconi.

1. Log in op “Mijn Reconi
2. Klik op het tabblad “beheer
3. Klik op “gebruikers
4. Klik onderaan de pagina op “gebruikers toevoegen“. Kijk hier voor het stappenplan. 
5. Na het afronden van de aanvraag ontvangt de gebruiker een e-mail ter bevestiging en kan gelijk gebruik maken van het eHerkenningsmiddel.

De beheermodule geeft u een digitaal totaaloverzicht van alle verstrekte middelen, machtigingen en betrouwbaarheidsniveaus binnen de organisatie(s) waarvoor u gemachtigd bent. Daarnaast kan de beheerder met deze module eenvoudig machtigingen verlengen, toevoegen en opzeggen. Verder kunt u als beheerder tekenen voor de aanvraag van nieuwe middelen en upgrades. Dit ontlast de bevoegd vertegenwoordiger.

Ga naar Mijn Reconi

Uw wachtwoord moet voldoen aan de volgende vereisten:

Het wachtwoord
– Bestaat uit minimaal 8 tekens
– Bevat minimaal 1 kleine letter [a-z]
– Bevat minimaal 1 hoofdletter [A-Z]
– Bevat minimaal 1 cijfer [0-9]
– Bevat minimaal 1 bijzonder teken: [ – _ ! $ %  ‘ . = / \ : | ? @ [ ] ^ ` { } ~]

Het wachtwoord mag niet:
– Uw gebruikersnaam bevatten
– Gelijk zijn aan één van de laatste 5 wachtwoorden

Bent u uw wachtwoord vergeten of wilt u deze wijzigen? Klik op de volgende link: Wachtwoord vergeten

Als beheerder bent u geautoriseerd om een gebruiker te koppelen aan een organisatie waar u beheerder van bent. Door een gebruiker te koppelen aan een organisatie wordt de gebruiker zichtbaar voor u als machtigingenbeheerder.

U kunt vervolgens machtigingen voor deze gebruiker aanvragen binnen Mijn Reconi.

Let op: u dient wel beheerder te zijn van de organisatie waaraan u de gebruiker wil koppelen.

Voorbeeld: U bent beheerder van twee bv’s (bv 1 en bv 2) en medewerker A heeft een eHerkenningsmiddel gekoppeld aan alleen bv 1 en is dus voor u nog niet zichtbaar bij bv 2. Omdat hij ook werkzaamheden voor bv 2 verricht is het wel wenselijk dat hij ook namens bv 2 met eHerkenning kan handelen en dus zichtbaar voor u moet worden bij bv 2, zodat u hem vervolgens een machtiging van bv 2 kunt toekennen. Hiervoor dient u als beheerder onder de optie ‘verzoeken’ een ‘nieuw verzoek’ in te dienen.

Ga naar Mijn Reconi

Wanneer u voor een nieuwe gebruiker een eHerkenningsmiddel wilt aanvragen, dan kunt u gebruik maken van de knop ‘Nieuw Middel Aanvragen’ in het tabblad Machtigingen. Voor meer informatie klik hier

Een machtigingenbeheerder is een persoon die door de bevoegd vertegenwoordiger (= een bestuurder volgens het KvK-uittreksel van desbetreffende organisatie) is aangesteld als machtigingenbeheerder via ons beheerdersformulier.

Een machtigingenbeheerder mag daardoor handelen namens de bevoegd vertegenwoordiger. Dit houdt in dat hij bij formulieren voor medewerkers zijn gegevens mag opgeven en zijn handtekening mag plaatsen.

Een machtigingenbeheerder kan ook inloggen in onze beheermodule.

Bezoek de pagina Beheermodule voor meer informatie over de beheermodule of om een machtigingenbeheerder aan te stellen.

Met Mijn Reconi heeft u altijd inzage in uw geregistreerde (persoonlijke) gegevens. Zo ziet u welk betrouwbaarheidsniveau u heeft en over welke machtigingen u beschikt. U ziet niet alleen voor welke dienstverleners u gemachtigd bent, maar ook namens welke organisaties u mag handelen. Daarnaast ziet u tot wanneer uw eHerkenningsmiddel geldig is, kunt u uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer wijzigen en kunt u uw eHerkenningsmiddel opzeggen. Verder is mogelijk om eenvoudig extra machtigingen aan te vragen.

Ga naar Mijn Reconi

Wij sturen u twee maanden voor verloop van uw eHerkenningsmiddel een e-mail. Deze e-mail bevat een link waarmee u de verlenging kunt aanvragen. Indien uw organisatie een machtigingenbeheerder heeft aangesteld kan hij uw machtigingen volledig digitaal voor u verlengen via Mijn Reconi. Uw eHerkenningsmiddel kan verlengd worden met 1, 3 of 5 jaar.

Informatie over de Mijn Reconi beheermodule treft u op:  www.reconi.nl/beheermodule/.

Als machtigingenbeheerder extra machtigingen toevoegen
1. Log in op “Mijn Reconi
2. Klik op het tabblad “Beheer” en ga naar “Machtigingen”
3. Vervolgens klikt u op “Nieuwe machtigingen aanvragen”
4. Selecteer de organisatie en de gebruiker en doorloop het verdere proces.

Als gebruiker extra machtigingen toevoegen
1. Log in op “Mijn Reconi
2. Klik op het tabblad “Mijn account” en ga naar “Mijn machtigingen”
3. Vervolgens klikt u op “Nieuwe machtigingen aanvragen”
4. Selecteer het gewenste niveau en doorloop het verdere proces.

Ga naar Mijn Reconi

In het tabblad ‘Mijn Account’ kunt u heel eenvoudig uw mobiele telefoonnummer wijzigen. U wijzigt uw mobiel telefoonnummer door te klikken op de knop Wijzigen. Klik hier voor meer informatie.

Ga naar Mijn Reconi

Indien u geen toegang meer heeft tot het huidig geregistreerde mobiele telefoonnummer en daardoor niet meer kunt inloggen op Mijn Reconi, kunt u contact opnemen met één van onze medewerkers voor het wijzigingsformulier.

Het wijzigen van uw mobiele nummer of het opzeggen van uw inlogmiddel kan binnen Mijn Reconi. Kijk hier voor meer informatie.

Overige wijzigingen kunt u doorgeven via een wijzigingsformulier. Reconi biedt geen mogelijkheden tot het tijdelijk intrekken van eHerkenningsmiddelen.

 

Sluit alle internetpagina’s en probeer het nogmaals. Controleer hierbij het volgende:

  • Heeft u wellicht een snelkoppeling gemaakt? Gebruik altijd de originele link op de website van de dienstverlener.
  • Heeft u het juiste betrouwbaarheidsniveau van uw inlogmiddel gekozen?
  • Heeft u de juiste gebruikersnaam gebruikt?
  • Heeft u het juiste wachtwoord gebruikt?
  • Heeft u het geprobeerd in een andere browser (Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox etc.) te openen?

Indien u nog steeds niet kunt inloggen neemt u dan contact op met onze helpdesk.

In het tabblad “Machtigingen” kunt u als machtigingenbeheerder ook bestaande machtigingen verlengen. De verlenging van machtigingen kan gestart worden op twee manieren:

  1. Door te klikken op het vernieuw tekentje.
  2. Door te klikken op de knop “Machtigingen Verlengen”.

Ga naar Mijn Reconi

Wilt u liever direct antwoord op uw vraag?
Klik op de onderstaande button om de chat te starten.