Stappenplan eerste keer inloggen

U heeft zojuist een eHerkenningsmiddel van Reconi ontvangen via e-mail. Met de gegevens in die e-mail kunt u direct gaan inloggen. Als u EH1 of EH3 heeft aangevraagd dan heeft u uw wachtwoord via SMS ontvangen. Mocht u geen SMS hebben ontvangen dan kunt u inloggen met het wachtwoord dat u heeft gekozen bij het aanvragen van eHerkenning.                             

Volgt u hiervoor de volgende stappen:

1)    Houd de bevestigingsmail en uw wachtwoord bij de hand.

Wachtwoord vergeten?
Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

2)    Sluit alle openstaande internetpagina’s. Open daarna één nieuwe internetpagina en ga naar de website van de (overheids)dienstverlener waar u wilt inloggen. De meest gebruikte inlogpagina’s kunt u vinden via het overzicht van Aangesloten organisaties. Wanneer u daar op een gekleurd blok klikt krijgt u de diverse overheidsorganisaties te zien waar u kunt inloggen. Als u klikt op de naam van de overheidsorganisatie opent de betreffende inlogpagina. Voor bijvoorbeeld het aanvragen van een digitale VOG klikt u op Rijksoverheid en vervolgens op Dienst Justis of voor bijvoorbeeld het melden van uw dieren klikt u op RVO.

3)    Op de website van de dienstverlener gaat u naar de betreffende pagina waar u de gewenste dienst kunt afnemen. Hier kunt u aangeven dat u wilt inloggen met eHerkenning.

4)    Kies voor inloggen met eHerkenning.

5)    U wordt nu doorgestuurd naar de inlogschermen van eHerkenning. Wij adviseren u om géén snelkoppeling/favoriet te maken van de inlogpagina, aangezien dit voor een foutmelding kan zorgen bij het inloggen. Volg nu verder de stappen op uw scherm en gebruik de gegevens die u via e-mail heeft ontvangen.

6)    Aan het einde van de stappen wordt u doorgestuurd naar de digitale omgeving van de betreffende dienstverlener. Dit betekent dat u succesvol bent ingelogd met uw eHerkenningsmiddel en dat u nu online uw zaken kunt afhandelen.

Heeft u vragen? Neemt u dan contact met ons op.

Reconi
Heeft u nog vragen? Raadpleeg onze website, u kunt 24 uur per dag met ons chatten.
helpdesk@reconi.nl