Wijzigen

Hieronder vindt u een overzicht van veel gestelde vragen inzake “wijzigen”:

Wanneer de rechtsvorm van uw organisatie is gewijzigd, wijzigt het KvK nummer ook. Om ervoor te zorgen dat u kunt blijven inloggen met eHerkenning voor de nieuwe rechtsvorm, dient u machtigingen aan te vragen die gekoppeld worden aan het nieuwe KvK nummer. Zorg dat u dit tijdig regelt en volg de stappen op deze website.

https://www.reconi.nl/eherkenning/machtigen/

Indien u beschikt over meerdere eHerkenningsmiddelen (gekoppeld aan verschillende e-mailadressen), is het niet mogelijk deze samen te voegen. Wel kunt u een extra machtiging toevoegen aan het eHerkenningsmiddel dat u aan wenst te houden.

Dit kunt u doen door onderstaande stappen te volgen:

1. Log in op Mijn Reconi
2. Klik op ”Mijn Account” en daarna op ”Mijn Machtigingen
3. Vervolgens klikt u op ”Extra organisatie/Machtigingen Aanvragen”.
4. Bepaal uw bevoegdheid n.a.v. KVK uittreksel
5. Kies in het dropdown menu bij ”Organisatie” voor ”Ik wil voor een andere organisatie aanvragen”.
6. Vervolg de overige stappen.

Het eHerkenningsmiddel welke u dan niet meer nodig heeft, zal automatisch komen te vervallen wanneer de geldigheidsduur is verstreken.

Wij sturen u twee maanden voor verloop van uw eHerkenningsmiddel een e-mail. Deze e-mail bevat een link waarmee u de verlenging kunt aanvragen. Indien uw organisatie een machtigingenbeheerder heeft aangesteld kan hij uw machtigingen gemakkelijk voor u verlengen via Mijn Reconi met een tijdsduur van 1, 3 of 5 jaar.

Heeft u de mail niet gehad? Kijk dan of deze niet in uw SPAM is gekomen.

Bij sommige dienstverleners geldt dat u inlogt met een machtiging welke beperkt is tot een bepaalde vestiging. Dit kan het geval zijn wanneer u een dienst wilt afnemen welke locatiegebonden is (zoals bijvoorbeeld een vergunnning). Voor deze beperkte machtiging dient u tijdens het aanvraagproces een vestigingsnummer op te geven.

Tijdens het aanvraagproces krijgt u de vraag “Wilt u de eHerkenning gebruiken voor een specifieke vestiging van uw organisatie?”. Hier selecteert u “Ja” waarna een extra veld wordt getoond om het vestigingsnummer in te vullen.

Bent u bij een eerdere aanvraag vergeten een vestigingsnummer op te geven en wilt u dit alsnog doen? Dan verzoeken wij u om hiervoor een aanvullende machtiging aan te vragen waarbij u bovenstaande instructies volgt: klikt u hier.

Voor het wijzigen van uw mobiel telefoonnummer, volg de onderstaande stappen:

  1. Log in op “Mijn Reconi”
  2. Klik bij “Mijn gegevens” op de knop “wijzigen” en vervolgens op “Mobiel nummer”
  3. Volg de stappen en voltooi de aanvraag

U kunt via Mijn Reconi uw mobiele nummer of e-mailadres kosteloos wijzigen. Volgt u hiervoor de volgende stappen:

1. Log in op “Mijn Reconi”
2. Klik op het tabblad “Mijn Account” en ga naar “Mijn Gegevens”
3. Klik op de knop “Wijzigen” en kies hetgeen wat u wilt wijzigen.
4. Bevestiging de wijziging door een vink te zetten en op de blauwe knop te klikken

 Heeft u geen toegang meer tot het bij Reconi geregistreerde mobiele telefoonnummer? Maak dan gebruik van het wijzigingsformulier.

Een eHerkenningsmiddel is een persoonsgebonden middel, daarom is het niet mogelijk een gebruiker te wijzigen.

Is de geregistreerde gebruiker niet meer in dienst?
Klik dan hier voor meer informatie over het opzeggen van een eHerkenningsmiddel.

Wilt u een nieuwe gebruiker aanmaken?
Als machtigingenbeheerder kunt u eenvoudig een nieuwe gebruiker registreren via Mijn Reconi. De volledige instructies voor het aanmaken van een nieuwe gebruiker treft u op deze pagina.

Mocht bovenstaande niet mogelijk zijn, dan kan de nieuwe gebruiker zelf een aanvraag indienen via: Aanvragen nieuw eHerkenningsmiddel.

Wilt u liever direct antwoord op uw vraag?
Klik op de onderstaande button om de chat te starten.