Wijzigen
Wijzigen
Hieronder vindt u een overzicht van veel gestelde vragen inzake “wijzigen”:
Wanneer de rechtsvorm van uw organisatie is gewijzigd, wijzigt het KvK nummer ook. Om ervoor te zorgen dat u kunt blijven inloggen met eHerkenning voor de nieuwe rechtsvorm, dient u machtigingen aan te vragen die gekoppeld worden aan het nieuwe KvK nummer. Zorg dat u dit tijdig regelt en volg de stappen op deze website.
Indien u beschikt over meerdere eHerkenningsmiddelen met verschillende e-mailadressen, is het niet mogelijk deze samen te voegen. Wel kunt u een extra machtiging toevoegen aan het eHerkenningsmiddel die u aan wenst te houden.
Dit kunt u doen door onderstaande stappen te volgen:
1. Log in op Mijn Reconi
2. Klik op ”Mijn Account” en daarna op ”Mijn Machtigingen”
3. Vervolgens klikt u op ”Extra organisatie/Machtigingen Aanvragen”.
4. Bepaal uw bevoegdheid n.a.v. KVK uittreksel
5. Kies in het dropdown menu bij ”Organisatie” voor ”Ik wil voor een andere organisatie aanvragen”.
6. Vervolg de overige stappen.
Het eHerkenningsmiddel welke u dan niet meer nodig heeft, zal automatisch komen te vervallen wanneer de geldigheidsduur is verstreken.
Voor al uw vragen over het downgraden van een eHerkenningsmiddel kunt u contact opnemen met onze helpdesk via 085 – 44 44 250
Wij sturen u twee maanden voor verloop van uw eHerkenningsmiddel een e-mail. Deze e-mail bevat een link waarmee u de verlenging kunt aanvragen. Indien uw organisatie een machtigingenbeheerder heeft aangesteld kan hij uw machtigingen volledig digitaal voor u verlengen via Mijn Reconi. Uw eHerkenningsmiddel kan verlengd worden met 1, 3 of 5 jaar.
Een KvK-vestigingsnummer kunt u toevoegen aan uw eHerkenningsmiddel met behulp van een machtigingsformulier. In dat formulier krijgt u bij de stap Gebruiker de vraag “Wilt u de rechten van deze gebruiker beperken tot een vestiging?”, hier selecteert u “Ja” waarna extra velden worden getoond die u dient in te vullen voordat u verder gaat.
Sommige dienstverleners vereisen van u als gebruiker dat u bij hen inlogt namens een specifieke vestiging in plaats van namens de gehele organisatie. Dit kan voorkomen bij dienstverleners bij wie u een dienst kunt afnemen welke locatie gebonden is, zoals het aanvragen van een parkeervergunning. Om het inloggen namens een specifieke vestiging mogelijk te maken dient u een KvK-vestigingsnummer toe te voegen aan uw eHerkenningsmiddel, zoals hierboven is beschreven.
In het tabblad ‘Mijn Account’ kunt u heel eenvoudig uw mobiele telefoonnummer wijzigen. U wijzigt uw mobiel telefoonnummer door te klikken op de knop Wijzigen. Klik hier voor meer informatie.
Indien u geen toegang meer heeft tot het huidig geregistreerde mobiele telefoonnummer en daardoor niet meer kunt inloggen op Mijn Reconi, kunt u contact opnemen met één van onze medewerkers voor het wijzigingsformulier.
Het wijzigen van uw mobiele nummer of het opzeggen van uw inlogmiddel kan binnen Mijn Reconi. Kijk hier voor meer informatie.
Overige wijzigingen kunt u doorgeven via een wijzigingsformulier. Reconi biedt geen mogelijkheden tot het tijdelijk intrekken van eHerkenningsmiddelen.
Een eHerkenningsmiddel is een persoonsgebonden middel, daarom is het niet mogelijk een gebruiker te wijzigen.
Is de geregistreerde gebruiker niet meer in dienst?
Klik dan hier voor meer informatie over het opzeggen van een eHerkenningsmiddel.
Wilt u een nieuwe gebruiker aanmaken?
Als machtigingenbeheerder kunt u eenvoudig een nieuwe gebruiker registreren via Mijn Reconi. De volledige instructies voor het aanmaken van een nieuwe gebruiker treft u op deze pagina.
Mocht bovenstaande niet mogelijk zijn, dan kan de nieuwe gebruiker zelf een aanvraag indienen via: Aanvragen nieuw eHerkenningsmiddel.

Wilt u liever direct antwoord op uw vraag?
Klik op de onderstaande button om de chat te starten.