Op deze pagina staat beschreven hoe u als machtigingenbeheerder nieuwe eHerkenningsmiddelen in uw organisatie kan verstrekken aan gebruikers.
Inloggen op het beheerdersportaal kan via de knop Mijn Reconi.
In ons beheerdersportaal treft u in het keuzemenu de optie “Beheer”.
Kies bij het onderdeel “Beheer” voor de optie “Gebruikers”
Bij “Beheer” -> “Gebruikers” treft u een overzicht van alle gebruikers per organisatie. Op deze pagina heeft u de mogelijkheid om overzichten van gebruikers waarvoor u machtigingenbeheerder bent te filteren en exporteren. U heeft ook de mogelijkheid om gebruiker(s) toe te voegen via de knop “ Gebruiker(s) toevoegen”.
Wanneer u op de knop “Gebruiker(s) toevoegen” klikt verschijnt onderstaand scherm. Via dit scherm is het mogelijk om een nieuwe aanvraag EH2, EH2+ of EH3 te starten voor één of meerdere gebruikers.
Stap 1: Selecteer de organisatie waarvoor de gebruiker gemachtigd dient te worden.
Stap 2: Selecteer het desbetreffende betrouwbaarheidsniveau van het uit te geven middel.
Stap 3: Klik op [volgende].
Na het klikken op volgende verschijnt onderstaand scherm.
Stap 1: Selecteer of u de gebruiker wil beperken tot een specifieke vestiging (Let op: sommige diensten accepteren geen vestiging beperking).
Stap 2: Klik op [volgende].
Hieronder ziet u de gegevens die horen bij het opgegeven KvK-nummer zoals bekend bij de Kamer van Koophandel. Is dit niet de juiste organisatie? Klik op [Vorige].
Vul de gegevens van de gebruiker(s) in waarvoor u eHerkenning wilt aanvragen. Het is ook mogelijk om meerdere gebruikers tegelijk te importeren middels een CSV bestand. Klik op “Bestanden toevoegen” voor meer informatie.
U kunt de gegevens van de gebruikers importeren middels een CSV bestand. Klik hiervoor op de knop [Voorbeeld CSV bestand]. Aan dit bestand worden de volgende eisen gesteld:
Via de knop [Voorbeeld CSV bestand] download u de Excel template die er als volgt uitziet.
Indien de kolommen niet zichtbaar zijn kunt u klikken op kolom “A”.
Vervolgens kunt u de tekst omzetten naar kolomweergave.
Vervolgens klikt u in de menubalk van Excel op “ Gegevens” en dan op “Tekst naar kolommen”:
Sleep vervolgens het bestand in de aanvraag.
U kunt ook gebruikers aanmaken via de knop “gebruiker toevoegen”. Hieronder ziet u het scherm welke verschijnt na het indrukken van die knop.
Stap 1: Vul de gegevens in en selecteer of de gebruiker in loondienst is of niet. Voor het vervolg van de aanvraag is het van belang om te weten of de gebruiker in loondienst is bij de opgegeven organisatie. Zie de website identificatieplicht voor meer uitleg over loondienst.
Stap 2: Klik op [Opslaan] om vervolgens meer gebruikers toe te voegen:
Wanneer alle gebruikers zijn toegevoegd klikt u op [Volgende].
Bij de stap ‘’machtigingen’’ selecteert u de gewenste toe te voegen machtigingen.
Stap 1: Wilt u direct machtigingen toevoegen? Selecteer “Ja” of “Nee”.
Stap 2: Wilt u een machtiging voor alle diensten? U kunt kiezen voor een machtiging voor alle diensten. Hiermee kunnen de gebruikers op alle bestaande en toekomstige diensten op het betrouwbaarheidsniveau dat u aanvraagt inloggen. Wanneer u “Nee” kiest kunt u machtigingen aanvragen voor specifieke diensten.
Stap 3: Selecteer de geldigheidsduur.
Wilt u meer informatie over de opbouw van de tarieven? Bekijk dan onze prijslijst.
Stap 1: Ga akkoord met de voorwaarden.
Stap 2: klik op [Bestel]
De in de aanvraag opgegeven gebruikers ontvangen een e-mail waarmee zij hun aanvraag kunnen afronden.
Uitgifte van het eHerkenningsmiddel
Wanneer de gebruiker in loondienst is wordt het middel direct uitgeven nadat de gebruiker het e-mailadres en 06-nummer heeft bevestigd. Is de gebruiker niet in loondienst dan zal er eerst een identificatie van de gebruiker plaatsvinden. Nadat het eHerkenningsmiddel aan de gebruiker is uitgegeven ontvangt u als machtigingenbeheerder van ons een bevestiging.
Status van de aanvraag
Informatie over de status van de aanvragen die u heeft gestart voor de gebruiker(s), kunt u vinden in Mijn Reconi in het menu onderdeel Beheer -> Lopende aanvragen.
De gebruiker ontvangt een e-mail waarmee de gebruiker de aanvraag kan afronden. De gebruiker dient via de e-mail de persoonsgegevens te bevestigingen middels “Klik hier om uw e-mailadres te bevestigingen en uw aanvraag te starten” (zie onderstaande voorbeeld):
De gebruiker controleert het mobiele nummer en klikt op [Volgende]. De gebruiker ontvangt per SMS een code om het mobiele nummer te valideren.
In het volgende scherm vult de gebruiker de SMS code in en klikt op [volgende].
De gebruiker controleert de aanvraag en klikt op [Bestel].
In het volgende scherm vult de gebruiker de SMS code in en klikt op [Volgende].
Log in op Mijn Reconi om een nieuwe aanvraag te starten:
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Alle cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud, worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden geplaatst.