Beheermodule

Hieronder vindt u een overzicht van veel gestelde vragen inzake “beheermodule”:

De beheerdermodule geeft een online totaaloverzicht van alle verstrekte middelen en machtigingen binnen de organisatie(s) waarvoor u gemachtigd bent.

Wat kan ik doen met een beheermodule?

In de beheermodule kunt u extra machtigingen voor gebruikers aanvragen, bestaande machtigingen van gebruikers verlengen en machtigingen van gebruikers intrekken. Als Machtigingenbeheerder kunt u daarnaast de aanvraag van nieuwe eHerkenningsmiddelen ondertekenen, hiermee ontlast u de bevoegd vertegenwoordiger.

Via Mijn Reconi klikt u op het tabje “Beheer“. Vervolgens klikt u op “Gebruikers“. Onderaan die pagina kunt u klikken op “Gebruikers toevoegen”.

De nieuwe gebruiker zal na de aanvraag een email ontvangen ter bevestiging en gelijk gebruik kunnen maken van een actief eHerkenningsmiddel

Via Mijn Reconi klikt u op het tabje “Beheer“. Vervolgens klikt u op “Machtigingen” en kunt u een machtiging verlengen via de button onderaan de pagina.

Ja, via Mijn Reconi klikt u op het tabje “Beheer“. Vervolgens klikt u op “Machtigingen” en kunt u een machtiging intrekken via het prullenbak icoontje. Hierna kan de gebruiker niet meer inloggen voor uw organisatie.

Ja, de beheerder kan via het tabje “beheer” klikken op “machtigingen” en het filter “Toon ook inactieve machtigingen” aanklikken en de machtiging activeren.

Voor het koppelen van een extra organisatie dient u wel de beheerder te zijn.

U zult de gebruiker eerst een verzoek tot koppelen moeten sturen via het tabje “beheer en verzoeken“.

Nadat er een bevestiging is teruggestuurd kan de beheerder de machtiging toevoegen via het tabje “beheer en Machtigingen“. Onderaan de pagina klikt u op de button “Nieuwe Machtigingen Aanvragen”.

Reconi ondersteunt aanvraag en uitgifte processen voor meerdere personen tegelijk door een machtigingenbeheerder. Via het Mijn Reconi portaal heeft een beheerder de mogelijkheid om voor meerdere gebruikers eHerkenning aan te vragen of bestaande middelen te upgraden. Klik hier voor meer informatie.

Indien u machtigingenbeheerder bent kunt u binnen Mijn Reconi machtigingen verwijderen. Door op het prullenbakje achter de machtiging te klikken kunt u deze verwijderen.

Ga naar Mijn Reconi

Als machtigingenbeheerder kunt u eenvoudig een nieuwe gebruiker registreren via Mijn Reconi. De volledige instructies voor het aanmaken van een nieuwe gebruiker als machtigingenbeheerder treft u op deze pagina.

De beheermodule geeft u een digitaal totaaloverzicht van alle verstrekte middelen, machtigingen en betrouwbaarheidsniveaus binnen de organisatie(s) waarvoor u gemachtigd bent. Daarnaast kan de beheerder met deze module eenvoudig machtigingen verlengen, toevoegen en opzeggen. Verder kunt u als beheerder tekenen voor de aanvraag van nieuwe middelen en upgrades. Dit ontlast de bevoegd vertegenwoordiger.

Ga naar Mijn Reconi

Als beheerder bent u geautoriseerd om een gebruiker te koppelen aan een organisatie waar u beheerder van bent. Door een gebruiker te koppelen aan een organisatie wordt de gebruiker zichtbaar voor u als machtigingenbeheerder.

U kunt vervolgens machtigingen voor deze gebruiker aanvragen binnen Mijn Reconi.

Let op: u dient wel beheerder te zijn van de organisatie waaraan u de gebruiker wil koppelen.

Voorbeeld: U bent beheerder van twee bv’s (bv 1 en bv 2) en medewerker A heeft een eHerkenningsmiddel gekoppeld aan alleen bv 1 en is dus voor u nog niet zichtbaar bij bv 2. Omdat hij ook werkzaamheden voor bv 2 verricht is het wel wenselijk dat hij ook namens bv 2 met eHerkenning kan handelen en dus zichtbaar voor u moet worden bij bv 2, zodat u hem vervolgens een machtiging van bv 2 kunt toekennen. Hiervoor dient u als beheerder onder de optie ‘verzoeken’ een ‘nieuw verzoek’ in te dienen.

Ga naar Mijn Reconi

Een eHerkenningsmiddel is een persoonsgebonden middel. Dit betekent dat wij geen eHerkenningsmiddel mogen uitgeven waarbij de opgegeven gegevens van de gebruiker niet overeenkomen met de gegevens in het opgegeven e-mailadres. U dient dus uw eigen persoonlijke (bedrijfs)e-mailadres op te geven op het registratieformulier of een algemeen e-mailadres van de organisatie.

Tevens zijn wij verplicht om de opgegeven bevoegd vertegenwoordiger te notificeren. Deze notificatie(s) worden per e-mail verstuurd naar het opgegeven e-mailadres van de bevoegd vertegenwoordiger. Hiervoor geldt dus ook dat de opgegeven bevoegd vertegenwoordiger zijn/haar eigen persoonlijke (bedrijfs)e-mailadres dient op te geven op het registratieformulier. Indien de bevoegd vertegenwoordiger liever niet genotificeerd wilt worden heeft u de mogelijkheid om een machtigingenbeheerder aan te stellen. Meer informatie over het aanstellen van een machtigingenbeheerder vindt u hier.

Wanneer u voor een nieuwe gebruiker een eHerkenningsmiddel wilt aanvragen, dan kunt u gebruik maken van de knop ‘Nieuw Middel Aanvragen’ in het tabblad Machtigingen. U komt dan rechtstreeks bij het juiste registratieformulier terecht.

Ga naar Mijn Reconi

Een machtigingenbeheerder is een persoon die door de bevoegd vertegenwoordiger (= een bestuurder volgens het KvK-uittreksel van desbetreffende organisatie) is aangesteld als machtigingenbeheerder via ons beheerdersformulier.

Een machtigingenbeheerder mag daardoor handelen namens de bevoegd vertegenwoordiger. Dit houdt in dat hij bij formulieren voor medewerkers zijn gegevens mag opgeven en zijn handtekening mag plaatsen.

Een machtigingenbeheerder kan ook inloggen in onze beheermodule.

Bezoek de pagina Beheermodule voor meer informatie over de beheermodule of om een machtigingenbeheerder aan te stellen.

Wij sturen u twee maanden voor verloop van uw eHerkenningsmiddel een e-mail. Deze e-mail bevat een link waarmee u de verlenging kunt aanvragen. Indien uw organisatie een machtigingenbeheerder heeft aangesteld kan hij uw machtigingen volledig digitaal voor u verlengen via Mijn Reconi. Uw eHerkenningsmiddel kan verlengd worden met 1, 3 of 5 jaar.

Wanneer uw eenvoudig alle eHerkenningsmiddelen binnen wenst in te zien en te beheren dan kunt u zich als beheerder laten aanstellen door middel van een beheerdersformulier. U kunt hier het door u gewenste beheerdersformulier invullen.

In het tabblad “Machtigingen” kunt u als machtigingenbeheerder ook bestaande machtigingen verlengen. De verlenging van machtigingen kan gestart worden op twee manieren:

  1. Door te klikken op het vernieuw tekentje.
  2. Door te klikken op de knop “Machtigingen Verlengen”.

Ga naar Mijn Reconi