Overige

Hieronder vindt u een overzicht van veel gestelde vragen inzake “overige”:

Voor het aanvragen van Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL), dient u te beschikken over een eHerkenningsmiddel. Klik hier voor meer informatie.

Met de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging ten behoeve van behoud van Werkgelegenheid (NOW) hoopt de overheid dat zoveel mogelijk mensen hun baan kunnen behouden, zelfs als er door de corona crisis tijdelijk geen werk voor hen is.

De NOW vervangt de werktijdverkorting (WTV) die wordt ingetrokken. Omzetverlies vanaf 1 maart 2020 komt in aanmerking voor deze regeling. Uiteindelijk gaat de NOW-aanvraag via het UWV. Voor de aanvraag is straks geen eHerkenning of andere vorm van authenticatie en autorisatie nodig. Aanvragen doe u met uw loonheffingsnummer.

Een kerkgenootschap of de koepelorganisatie dient te zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK) om eHerkenning te kunnen aanvragen. Een kerkgenootschap is een bijzondere vorm van een private organisaties waardoor er geen namen van bestuurders en kerkleden zullen worden gepubliceerd.

Om toch de bevoegdheid van deze persoon te kunnen vaststellen hanteert Reconi de volgende procedures:

Betrouwbaarheidsniveau EH2 en EH2+
Bij eHerkennigsaanvraag met betrouwbaarheidsniveau EH2 of EH2+ hebben wij de statuten nodig van de organisatie en de notulen van een vergadering van het bestuur. Daarnaast zal worden gevraagd om een banktransactie te verrichten van €0,01.

Betrouwbaarheidsniveau EH3
Voor eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH3 gelden dezelfde eisen als voor Betrouwbaarheidsniveau EH2 en EH2+ aangevuld met een verklaring waarin aangegeven wordt dat de persoon mag optreden als wettelijke vertegenwoordiger.

Gaat u eHerkenning aanvragen voor een Vereniging van Eigenaren (VvE)? Controleer eerst de bevoegdheid van de vertegenwoordiger.

Ga naar pagina Vertegenwoordiger

U wachtwoord moet de volgende vereisten bevatten:

  • Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 tekens
  • Bevat minimaal 1 kleine letter [a-z]
  • Bevat minimaal 1 hoofdletter [A-Z]
  • Bevat minimaal 1 cijfer [0-9]
  • Bevat minimaal 1 bijzonder teken: [ – _ ! $ %  ‘ . = / \ : < > | ? @ [ ] ^ ` { } ~]
  • Mag niet uw gebruikersnaam bevatten
  • Mag niet gelijk zijn aan een van de laatste 5 wachtwoorden

Bent u uw wachtwoord vergeten of wilt u deze wijzigen? Klik op de volgende link: Wachtwoord vergeten

Er zijn geen kosten verbonden aan de door ons verzonden SMS berichten.

Als ondernemer of organisatie moet u vaak zaken regelen met de overheid, gemeente en bedrijven. Bijvoorbeeld voor het aanvragen van een parkeervergunning, subsidie of verzekering. Veel van deze zaken kunt u nu online regelen met eHerkenning.

Met eHerkenning kunt u zich online identificeren en zo vertrouwelijke gegevens veilig uitwisselen met andere organisaties. Het grote gemak is dat u met één inlogmiddel bij meerdere organisaties kunt inloggen. Dat betekent minder wachtwoorden onthouden. Ook kiest u zelf hoe u wilt inloggen. Veilig, makkelijk en betrouwbaar.

Niet alle informatie die u moet uitwisselen hoeft even sterk beveiligd te worden. Een inlogmiddel is daarom beschikbaar op verschillende betrouwbaarheidsniveaus. Kies het niveau dat gevraagd wordt door de organisaties waar u wilt inloggen óf kies een hoger niveau. Dan weet u zeker dat u uw zaken ook in de toekomst snel en veilig online kunt regelen. Reconi kan u voorzien van elk gewenst niveau eHerkenning.

Voor het aangetekend verzenden van uw aanvraag kunt u ook gebruik maken van ons kantooradres.

Reconi
Pieter Lieftinckweg 11
1505 HX Zaandam

Het eHerkenningsmiddel van de huidige gebruiker dient opgezegd te worden via een opzeggingsformulier, omdat de huidige gebruiker anders nog steeds namens de organisatie online kan blijven handelen.

U of een collega van u kan vervolgens een nieuw eHerkenningsmiddel aanvragen, waarbij u of een collega van u als nieuwe gebruiker de inloggegevens ontvangt om te kunnen inloggen.

Voor betrouwbaarheidsniveau EH3 en EH4 wordt u fysiek geïdentificeerd. Dit gebeurt door onze partner AMP Groep. Zij komen bij u langs om u te identificeren. U ontvangt hiervoor een uitnodiging per e-mail.

Informatie over eHerkenning voor het UWV werkgeversportaal treft u op onze speciale UWV pagina.

Sluit alle internetpagina’s en probeer het nogmaals. Controleer hierbij het volgende:

  • Heeft u wellicht een snelkoppeling gemaakt? Gebruik altijd de originele link op de website van de dienstverlener.
  • Heeft u het juiste betrouwbaarheidsniveau van uw middel gekozen?
  • Heeft u de juiste gebruikersnaam gebruikt?
  • Heeft u het juiste wachtwoord gebruikt?

Indien u nog steeds niet kunt inloggen neemt u dan contact op met onze helpdesk.

Spoedprocedure EH1

  1. Aanvraag indienen via onze website.
  2. Daarna direct het spoedverzoek telefonisch doorgeven aan onze Helpdesk.

Spoedprocedure EH2 en hoger

  1. Aanvraag indienen via onze website en de daarbij genoemde documenten verzamelen.
  2. Daarna onze Helpdesk bellen voor de vervolgstappen.
  • Spoedaanvragen worden uiterlijk de volgende werkdag verwerkt.
  • Voor de spoedprocedure betaalt u € 50,- extra.

Indien nodig worden de te identificeren perso(o)n(en) bij ons op kantoor geïdentificeerd, zodat u direct beschikt over een eHerkenningsmiddel!

eHerkenning aanvragen