eHerkenning voor een uitgeschreven organisatie aanvragen?

Aandachtspunten bij het aanvragen voor een uitgeschreven/failliete organisatie:

  • De bewaarder van boeken en schrijven is niet bevoegd om de aanvraag eHerkenning te ondertekenen.
  • Als er geen bevoegd vertegenwoordiger is opgenomen in het (bovenliggende) uittreksel KvK, kan er geen eHerkenningsmiddel worden aangevraagd.
  • Als de organisatie nog niet daadwerkelijk is uitgeschreven of ontbonden bij de Kamer van Koophandel, dient u een regulier eHerkenningsmiddel aan te vragen.
  • De geldigheidsduur van dit type eHerkenning is één jaar en is enkel geschikt om in te kunnen loggen bij de Belastingdienst en/of UWV.
  • Het eHerkenningsmiddel voor uitgeschreven organisaties kan enkel worden aangevraagd met een e-mailadres dat nog niet binnen Reconi bekend is.

Wat heb ik nodig om eHerkenning aan te kunnen vragen voor een uitgeschreven/failliete organisatie?

  • Een recent uittreksel KvK.
  • Een geldig legitimatiebewijs.
  • Er zal een fysieke identificatie plaatsvinden, deze zal worden uitgevoerd door onze externe partner AMP Groep. Na het indienen van de aanvraag wordt u geïnformeerd over hoe u een afspraak maakt met AMP Groep voor identificatie.
  • Het formulier bestemd voor uitgeschreven organisaties
  • Dit formulier dient te worden ondertekent door de op het KvK uittreksel geregistreerde bevoegd vertegenwoordiger(s) en per post te worden verstuurd.

Om de aanvraag te starten: klik hier